När det är lite för bra....

När livet känns sådär lekande lätt, alla mår bra, man är glad och energin är på topp då när allt är lite för bra för att vara sant....just då slår det till. Då får man det där uppvaknandet och inser att ja det var lite för bra, det var dags att jämna ut nivåerna och platta till lyckan med något jävligt. 
Sånt är livet jag har lärt mig det, men det är fan lika jobbigt varje gång man är på toppen och hamnar på botten i en enda sekund.
Nu är jag väldigt lycklig över att ha sån tur i livet överlag, jävligare saker sker ständigt och drabbar andra värre än mig. Men lite måste jag ändå få klaga på livet och karman eller vad det nu är...
I fredags när jag hämtat Shabby hos veterinären och kom hem med ångest över vad jag utsatt henne för så ser jag att katten gjort något med örat. Det var svart/skorpigt/blodigt/sårigt i hela innerörat. Hon hade ont och kliade som en galning. 
Jaha det var bara att åka till blåstjärnan kl 17 på fredag eftermiddag. Sätt där i 2.5 tim men kom inte in. Det var så mycket folk och många fall var såklart mer akuta än oss...
Kl 20 fick jag en tid på Evidencia djursjukhus i stället så åkte dit. Det var där jag nyligen hade åkt hem med Shabby så de undrade om jag hade klippkort ha ha.
Var klar kl 21 med en konstaterad kraftig öroninflammation. Åkte hem 2000kr fattigare med en ledsen katt, men ändå lättat över att det inte var värre!

Så nu är det sjukstuga hemma. Shabby har stygn på magen och måste bäras i trappor, in i bilen mm. Och kattens öra ska spolas och tvättas dagligen
Dessutom har hästen sedan en tid till ska ont i/ skadat sitt öga så hon är inte heller helt 100. Tur att man älskar dessa djur och gör allt för dem annars hade det aldrig varit värt pengarna eller oron.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: