Det är mycket nu...

Oj oj oj vad tiden springer iväg i morgon är det december och det är mycket just nu känner jag. Men nästan bara roliga saker så då går det an, även om jag längtar efter en dag då jag har noll inbokat. Det vore göttigt!
 
Hur som helst, i helgen är det adventsfika hos min Mormor, 30 årsfest hos Jens och på söndag jobbar jag. Ikväll ska jag till stallet och rida efter jobbet så mycket mer än så kommer jag inte hinna med idag. 
 
Nästa vecka är det dags för middagsdate med Jonas på Toso på tisdag och konstert i Domkyrkan på onsdagkväll. Förra året bjöds det på en magisk kväll så jag ser fram emot året show! På lördag är vi bjudna på lite inflyttnings och julmingel ochpå  söndag jobbar jag igen.
 
Veckan därpå ska vi på kalas hos David i veckan och på lördag ska vi fira pappa som fyller år. Och helgen avslutas med julbord på sjömagasinet:)
 
Helgen efter flyger vi mot Thailand så det kommer bli mycket packning, inköp av nödvändigheter som ska med och annan planering inför resan. Det är fasiken inte helt smidigt och lätt att resa långt och länge med en 10månader....Men som jag längtar!
Visa källbilden
Fattar att alla har mycket att stå i nu inför jul. Jag är glad att jag ändå slipper tänka på julklappar, julfiranden med familjerna och pynt hemma. Vi skippar allt sånt i år eftersom vi inte kommer vara hemma, känns så skönt att bara droppa julen och dra iväg till värmen. Varför har vi inte gjort det innan? 
 
Kommer såklart ha med en julklapp till var och en som är med på resan, Minja har en fin julklänning hon ska ha på julafton och en annan klänning på nyår mm. Men det blir väldigt enkelt och nedtonat eftersom vi inte kommer "fira" som vi annars gör. Alla andra år har jag gran hemma, julbakar inför jul, köper massvis med julklappar, firar jul på två-tre olika ställen pga vår stora släkt och far runt mellan hus och hem. Älskar det också men skönt med kontrast och i år bara strunta i allt sånt. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: