Vårruset nu kör vi!

Idag är det dags för mig att springa Vårruset, 5 km i Slottskogen. Är taggad och laddad, redo att springa för mitt liv ha ha. Mitt mål är 1) at ta mig i mål och 2) att springa under 30 min. Om jag springer 5km under en halvtimme så borde jag kunna springa Midnattsloppet (10km) på under 60 min. Det är mitt mål, en mil under en timme. 
 
Har dock, som vanligt inte tränat något inför Vårruset. Mitt gymkort gick ut för ca 2 veckor sedan och jag har inte fått tummen ur att köpa något nytt. Dels har det varit så mycket annat att göra och ägna sig åt, tex möhippan, jobb mm. Träningen har fått vänta och jag har nöjt mig med pw med Shabby på kvällarna istället.
 
Men nu är det dags, ska köpa nytt gymkort idag och sedan kör jag igång igen. Dags att komma tillbaka till den form jag var i för några veckor sedan. Då var jag starkare än jag någonsin varit and I liked it! 
 
Ha ha vilken jävla ful bild på oss. Här sprang vi för 3 år sedan, Kontrakta ordnade en grupp som sprang och det spöregnade hela loppet, alltså öste ner. I dag har jag bättre tur med vädret:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: