Uppdatering nr 4

Dags för uppdatering nr 4. Januari går mot sitt slut och den 1/2 är det en månad sedan jag bestämde mig för att sikta mot stjärnorna och komma i mitt livs form. Vad har hänt sedan dess och hur går det?
 
Alltså den här veckan har träningen varit tung och jobbig. Jag fick så satans ont i min ena arm efter lördagens pass, kunde på riktigt inte sträcka ut den på flera dagar. Den pullserade och värkte på nätterna och på dagarna gjorde det sååå ont så fort jag rörde den eller försökte räta ut den. Det gjorde ont kring hela armbågen och upp mot biceps. Mycket märkligt! Sträckning, överbelastad, extrem träningsvärk?
Detta resulterade i att jag knappt kört någon överkropp alls den här veckna utan mest underdel+kondition. Vill inte belasta eller använda armen när den gör ont. Nu är den dock mycket bättre så i går körde jag p om vanligt med armhävningar och annat tjafs.
Har varit på gymmet 5 dagar den här veckan, och idag är det egentligen vilodag. Men jag tänkte ge mig ut och springa efter jobbet, behöver öva och träna med löpning. Har sprungit några ynka km på bandet men det är så oerhört tråkigt. Att spinga på ett band är bland det tråkigaste jag gjort ever. Hellre springa utomhus. 
 
Men som sagt, det har varit en tung och jobbig vecka. Det har tagit emot att åka till gymmmet på kvällarna och värken i min kropp, och specifikt i armen har påverkat mig mycket. Det tär på mitt humöret och min enegri att gå runt och ha ont. Jag får fotfarande extrem träningsvärk och jag är less på att aldirg få känna mig fräsch i kroppen. Det gör ont någonstans varje dag och jag orkar inte mer. När ska det släppa?
 
Vikten går det inge vidare med alls faktiskt. Minus 1 kg lite drygt sedan 4 veckor tillbaka. Jag fattar inte, vad gör jga för fel?!. Jag är fotfarande lika fläbbig och fettig som när jag började 1/1. Och trots att muskler väger mer än fett och jada jada så borde jag väl ändå bränna fett? Borde inte fett reserverna på låren och runt magen minska när jag tränar såhär? Nej, tydligen inte. Blir så trött. Och jag som varit så extremt noga och duktig med maten den här månaden. Alltså så nyttig som jag har varit och är nu har jag aldrig varit förr. Och ändå ger det inga resultat. Känns inte alls kul eller peppande detta. Kan lika gärna klämma i mig 1 kg godis och en flaska vin ikväll eftersom det ändå varken gör till eller från, så känns det!
 
 
Dagens inspirations bild:


Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Häng i Sara!!! Det tar ett tag inna det klickar in ordentligt.
Du kommer att se och känna resultat. Jag lovar. Din vilodag tycker jag att Du skall vara mer rädd om. Det är gott att vila även om man inte själv tycker det just då och där. Kämpa på! Jag tycker Du är jätteduktig. Kram Mamsen

2016-01-29 @ 16:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: