Veckans uppdatering vecka 5

Fem veckor har passerat sedan jag började träna med min PT. Sedan dess har jag tränat som en galning varje vecka. Alltså minst 5 gånger per vecka och max en vilodag varje vecka. Brukar vila på fredagar men förra vecken vilade jag på torsdagen istället. Det där är inte så noga...
 
Har fått en träningsdagbok av Jonas som jag fyller i efter varje pass. Är bra att kunna gå tillbaka och se vilka vikter jag hade förra gången jag gjorde en övning, hur många repetitioner jag klarade då osv. Svårt att komma ihåg alla övningar, vikter och maskiner i huvudet.
 
Har också börjat använda mitt aktivitetsarmband igen. Dagens mål är att gå minst 10 000 steg, gärna 15 000:- Det är inga problem att få ihop 10 000 steg på en dag! Och då har jag ändå ett sjukt stillasittande jobb, men med några promenader med hunden+en timme på gymmet så är det kirrat:)
 
Slog nya rekord i plankan och jägarvilan i lördags. Nu närmara jag mig slutmålen med stormsteg. Värre är det med chinsen, fy fan vad tungt det är. Kämpar vidare med mitt gummiband + ryggövningar. Usch kommer det någonsin att gå?!
 
Funderar på att köpa handskar att ha på gymmet för jag får så ont i händerna. Vill inte ha äckliga valkar. Men tycker det ser så töntigt ut med handskar. Men hellre se lite töntigt ut än att ha äckliga händer....eller?
 
Vad gäller vikten så står jag fortfarande på ca minus 1.5 kilo sedan start. Har istället mätt mig själv nu för att se om jag kan "förvandlingen" på det sättet. Ska mäta mig 2 gånger per månad så ser vi om det händer något med fettet kring låren och magen. 
 
I lördags åt jag faktiskt lite godis, en bit paj och några ostbågar, oops. Har inte ätit socker eller druckit alkohol sedan 1/1 så jag tyckte jag förtjänade lite godsaker. Såhär i efterhand känns det totalt onödigt men va fan, jag är inte mer än människa och några godisbitar bör inte förstöra så mycket. 
I övrigt äter jag LCHF lika strikt som tidigare, har inga problem på den fronten alls. Det går på ren automatik och vana. 
 
Dagens inspirations bild: 
Länk: 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: