Arbeta ideellt

Jag har sedan länge haft en punkt på min bucketlist som heter "arbeta ideellt".
Andra exempel på punkter att uppfylla är: flyga business class, resa till Maldiverna, hoppa bungyjump, köpa en villa/gård där jag kan ha djur, göra en chins mm mm.
 
Till punkten arbeta ideellt så har jag alltid tänkt att jag skulle vilja hjälpa gamlingar och åldringar. Tex gå ut och gå med de som bor på ålderdomshem, fika med dem, lyssna på deras livshistoria osv. Bara vara där och umgås för tänk hur många äldre det finns som inte har anhöriga, som inte får besök. Usch. 
 
Eller på tex ett katthem där hemlösa katter och djur behöver närhet och sällskap. Åka dit och pyssla om den och ge dem lite kärlek i väntan på deras nya hem. 
 
Men så såg jag att Djurambulansen sökte förare till sin bilar i Göteborg och då kunde jag inte låta bli att söka. Det handlar om 2-3 pass per månad, helt ideellt och utan ersättning. Tycker det låter som ett perfekt uppdrag för mig så jag sökte direkt! Väntar nu på svar och ett besked och så får vi se hur det går. 
 
 


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh så spännande! Övertygad om att det hade passat dig skitbra! Så fint att djurambulansen finns och att det finns dom som tar sig an att köra den och på så vis ställa upp för dom stackars djuren <3 :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: