Blir fem fyra?

Nu är kattungarna två dygn gamla och allt går jätte bra! Tess sköter sig som om hon game gjort detta tio gånger förut. Tänk hur stark instinkten och det inbyggda vetande är i katter?! Sjukt att de från första sekund vet hur nån ska göra som nybliven mamma.
Den ena ungen, den som föddes sist (Jonas har döpt honom/henba till Bubben) är så liten och orkeslös. Den har varit minst av alla fem från början och det känns dom att den hela tiden blir svagare, medan de andra blir större och mer livliga. Jag är inställd på det värsta, att det inom några dagar bara finns fyra kattungar kvar...
Det är inte alls ovanligt att inte hela kullen överlever men trots det känns så hemskt att se hur en unge tynar bort.
Jag vet att det inte finns något jag kan göra eller hjälpa till att rädda den lilles liv, naturen har sån gång. Men jag önskar inget mer än att alla ska må bra och överleva såklart!
Nu håller vi alla tummar här hemma för den stackaren, hoppas att han/hon snart får nya krafter och kommer igen. Allt annat vore mer än sorgligt, samtidigt som jag vet att det egentligen är naturligt, normalt och inget ovanligt.
Fyra friska kattungar är bättre än inga, men jag vill hellre ha fem levande och välmående småttingar!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fina små bollar :D Fin mammi också för den delen. Bubben kanske hade gomspalt? Det har en av våra kattungar haft.. försökte mata så gott ja kunde men den dog efter två dygn :(

2015-07-18 @ 08:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: