Politik

Jag är verkligen ingen som är politiskt aktiv (mer än vid valen såklart) eller som är otroligt påläst, kunnig och insatt i hela politik karusellen. Men jag är en människa som har insikt och som vet vad politiken betyder och vad de olika partierna står för. Det räcker långt för min del.
 
Kan såklart inte låta bli att nämna gårdagens valresultat:
 
Jag tycker såklart det är tråkigt att vi inte behöll en blå regering och att alliansen segrade MEN jag är samtidigt positiv till att sd fick en såpass stark och viktigt vågmästarroll som de nu fick. Det bör få de övriga partierna att vakna till liv och inse att sd:s frågor är viktiga för över 13% (= över 700 000 st människor) av Sverige. Sd:s politik handlar om så mkt mer än immigrations och integrations frågorna, de har en heltäckande politik och de vågar säga det inget annat parti vågar säga, de vågar ta tag i de frågor som inget annat parti vågar göra och de vågar lyfta fram problem i Sverige som andra partier blundar för. Jag tror att det är detta som har gjort dem stora och omtyckta bland en stor del av befolkningen. De är nu Sveriges tredje största parti...
Att media, de övriga partierna och allmänheten istället har valt att lyfta fram de fåtalet rötägg som hittat till partiet med helt fel värderingar är tråkigt. Varför handlar det alltid om att trycka ner motståndarna istället för att hylla de egna? Varför tror partierna och väljarna på bättre framgång när de har smutskastat fienden?

Att påstå att över 1/10 svenskar är rasister för att de röstar på ett parti som vill öka integrationen bland invandrarna i vårt land, ha hårdare straff för grova brott, som vill se till att våra äldre får det bättre, som vill öka bistånden utomlands, som vill öka ekonomin och tryggheten i landsbygden, som vill ha en flyktingpolitik som innebär att vi kan ta hand om och försörja de som kommer hit mm det är ett hån!! Ett förakt och det handlar om förutfattade meningar. Vi vet inte varför folk röstar som de gör. Och det spelar ingen roll! Alla får och ska rösta efter eget hjärta och huvud så varför bli så upprörd över vår demokratiska rätt att rösta på valfritt parti?!

Dags att sluta hata sd:s väljarna och istället inse att det finns frågor som är otroligt vikta för en stor del av Sveriges människor men som de andra partierna väljer att aktivt välja bort. Att säga att man vägrar samarbeta eller förhandla med ett parti som 13% av Sverige har röstat på är att spotta de röstande i ansiktet och att motarbeta demokratin. Det är fruktansvärt och de andra partierna borde inse att det missgynnar dem enormt medans det gynnar sd väldigt mycket.

Tycker det ska bli spännande att se vad sd gör med sin viktiga roll under de här 4 åren, och vad de andra partierna nu väljer att göra med sd och deras viktiga inflytande….Jag kommer sakna det blåa styret och jag ställer in mig på att att jag kommer få ökade kostnader i framtiden. Om 4 år är det val igen och då hoppas jag på ett maktskifte igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: