Självklart!

För mig är det en självklarthet att vara med och stödja Rosabandet och cancerforskningen. Inte minst med tanke på att en nära anhörig har drabbats av denna hemska sjukdom. Livet är så orättvist.
Att skänka 50:- är för mig ingenting men om vi alla bidrar med en litet del så når vi långt!
 
Jag skänkte just en slant via BLOGGAREMOTCANCER och hoppas att min droppe i havet kommer kunna göra mycket nytta!
 

Tack för din gåva!

Ett varmt tack för ditt bidrag till årets Rosa Bandet-kampanj. I kampen mot cancer räknas varje bidrag, stora som små.

Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj genomförs under oktober varje år med syfte att finansiera forskning, sprida kunskap om bröstcancer och bedriva påverkansarbete.

DE SENASTE BIDRAGEN

Totalt antal gåvor: 162st.
  • 50 kr
    Sara Wahlgren
     
    rosa-bandet
     
    När jag tänker på cancer, hjärtsjukdomar, medfödda missbildningar, obotliga åkommor osv som som drabbar vissa av oss, så blir jag arg när många säger att alkoholisms, olika beroenden, självskadebeteende osv också är sjukdomar. Det är avskyvärt att påstå en sådan sak när det i grund och botten, i de fallen handlar om den egna viljan och svagheten att stå emot.

    En sjukdom är inte något man väljer att göra mot sig själv eller sin kropp en sjukdom är något man drabbas av, som man inte kan välja bort och som man inte kan rå för. Det är ett orättvist lotteri och vem som helst kan drabbas utan förvarning. Det ska inte jämföras med att ha problem med alkohol, skära sig i armarna eller äta för mycket piller. Cancer är en sjukdom, alkoholism är det inte! Ett beroende är självorsakat cancer är det inte!  = Mina privata tankar och åsikter om den saken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: