Elda upp köket

I morse höll jag nästan på att sätta eld på vårt nya kök .Det hade i så fall varit andra gången, sist var det dock inte mitt fel att köket brann upp. Då var jag i Borås i när det skedde och antagligen berodde det på något el fel inne i väggen.

Skulle värma mjölk på spisen för att ha i kaffet i morse. Ville inte hälla i kall mjölk utan tänkte att jag skulle lyxa till det med varm mjölk i min take away kopp. Ingen bra idé med tanke på att jag ännu inte riktigt vant mig vid induktionshällen.
I vanliga fall, i vårt gamla kök hade det tagit x antal minuter innan mjölken blev varm. Nu tog det max 30 sekunder så kokade det. Jag var upptagen med att fixa Shabbys mat, starta kaffemaskinen osv så jag märkte inget innan det rök som fan om kastrullen. Den var helt svart och det luktade sot och rök i huset. Fick öppna alla fönster och försökte vädra ut allt och kastrullen var bara att slänga.
 
Usch vad läskigt! Tänk om jag inte hade varit i köket utan gått upp då hade det säkert brunnit i kastrullen. Sjukt att det tog inte ens 2 minuter innan kastrullen var bränd och svart. Det går galet fort med induktionshäll. NU vet jag det så i fortsättningen ska jag passa allt jag ställer på spisen extra noggrant.
 
Hoppas att all rök och den brända lukten är borta när jag kommer hem i eftermiddag, annars kommer Jonas döda mig...
 
 


Kommentarer
Postat av: Frida Christina

haha snacka om otur om du hade fått ditt kök uppeldat två gånger :P

2014-10-08 @ 00:08:29
URL: http://wildchild.forme.se
Postat av: Elin

Tur att det gick bra!!! KRAM

2014-10-08 @ 11:21:05
URL: http://fashionbyelin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: