Kantareller i juni

I förra veckan hittade jag årets första kantareller, veckan innan det skymtade jag några i skogen när jag red. Är inte det ovanligt tidigt?

Plockade inga ännu då de var så små och jag hittade inte jätte många. Men gick förbi samma ställe i går igen och då hade de vuxit till sig och fler hade hittat upp ur jorden:)
Det bästa med mitt nya kantarellställe är att det ligger 100 meter från huset, lyx! Om ytterligare några veckor ska jag gå dit igen, då utrustad med korg och svampborste. Sen kan jag mumsa på en god kantarell toast, gott men något höstigt.
Fan det är mitt i sommaren och jag har redan ångest och panik över att hösten snart är här. Att man redan nu kan plocka svamp i skogen får min panik att stegra...
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: