2014-07-10

Alltså det är så varmt ute så jag håller på och avlider. Jag är konstant svettig och varm, känner mig som en kokt räka. Vill absolut inte klaga för jag älskar svensk sommar när den är såhär. Men att jobba, vara påklädd, sitta i en varm bil mm det super i den här värmen. Jag vill vara ledig och ägna dagarna åt sol och bad. Två dagar kvar till semester sedan blir det verklighet:)
 
I går kväll skulle jag, Johan och Johanna upp till Delsjön för att bada. Det sket sig! Det var kö dit upp...Det var bilar, cyklar och människor överallt. Inte en enda ledig p-plats, folk vallfärdades dit upp och i orkade inte knö in oss bland alla dårar. Hur orkar folk trycka sig in på ett och samma ställe på det viset? Jag blir galen bara jag tänker på det. Istället letade vi upp en solig gräsplätt och så satt vi där och solade, lyssnad epå musik och drack rosévin. Mysigt!

Kom hem lagom till att fotbollsmatchen började, såg dock bara första halvlek sedan somnade jag som ett litet barn i värmen. Det är som att sova i en bastu i vårt sovrum. Solen ligger på hela dagen och hela rummet är unket och svettigt. Fy fan vad äckligt alltså. Måste köpa en ac...Eller vill någon köpa en till mig i födelsedagspresent?
 
Göteborg
torsdag 11:00
Klart
Luftfuktighet 50%

 
tors
Delvis molnigt
27°
17°
fre
Klart
25°
12°
lör
Delvis molnigt
22°
13°
sön
Mestadels molnigt
21°
18°
mån
Delvis molnigt
25°
16°
tis
Delvis molnigt
21°
17°
ons
Delvis molnigt
24°
15°
tors
Klart
26°
16°


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: