Dagens LCHF frukost

Jag tycker att dagens svåraste mål att få till, när det kommer till LCHf mat är frukosten. Det är såklart inte SVÅRT att göra frukost med lite kolhydrater i, men det kräver lite tid och planering.
Jag har 4 olika frukostar som jag varierar mellan: Stekt ägg och bacon, LCHf plättar med grädde och bär, turkisk yoghurt med nötter/bär eller smoothie.
Idag blev det en smoothie på blåbär och hallon. Mumsigt! Jag hade gärna ätit plättar och ägg med bacon oftare men det blir mest på helgen då jag  har gott om tid på morgonen. Är för lat för att gå upp tidigare på vardagar för att stå vid spisen:)



LCHF Smoothie:

1 dl bär (inte för mkt jordgubbar nu hörni)
1 dl mjölk
3 msk grädde
Lite vaniljpulver -inte vaniljsocker utan vaniljpulver som består av enbart vaniljstång
1 msk proteinpulver

Mixa och drick!
Gott och mättande och innehåller lite kolhydrater men mycket protein och fett.


Kommentarer
Postat av: elin

mums!

2012-02-02 @ 23:33:43
URL: http://HTTP://ELINWAHLBERG.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: