Jobb

Känner att ett extra jobb inte är allt för långt borta...


Igår var jag ju på en intervju på en känd och väletablerad restaurang i Göteborg. Det var en gruppintervju och vi var fyra sökande som var där. Tyckte det kändes hur bra som helst, gruppintervjun kändes kanon. Inte lika stelt som att sitta öga mot öga med en person som frågar en hundra fråger, men det kanske är mer effektivt, vad vet jag?! Kände mig dock glad när jag gick därifrån ett extra jobb där skulle sitta som handen i handsken. Nog för att jag känner att det där med restaurang och servering har jag redan gjort, men här tror jag verkligen att jag kan trivas. Och att jobba varann helg vore kanonbra, kan ta med mig ombyte och sen möta upp the girls på stan om vi ska ut. Kanon!

Idag var jag på en annan intervju, en butiks kedja som söker extra kassapersonal. Även där kändes det hyffsat bra. De söker också varannan helg personal och jag är verkligen som gjord för det jobbet. Dessutom är det rätt goa tider att jobba i butik och man jämför med restaurang tider. I butik är man ofta hemma vid åtta och kan du "fira" helg tillsammans med alla andra.
Det kände jag nämligen när jag jobbade på Frankes; Slutade alltid vid ett och då var det för sent att hitta på något, helgen blev därför bara jobb, inget nöje. Med butiks tider kan man ändå umgås och träffa vänner på kvällen, det tycker jag är viktigt!

Hur det än går så är jag nöjd att jag kom så långt som till intervju. hade tydligen varit flera hundra sökande på båda tjänstena så att komma med som topp 10 är inte fy skam.Borde vara jävligt stolt över det, men jag är inte nöjd fören jag har mitt extra jobb. kommer inte nöja mig med mindre...


Happy face!


Kommentarer
Postat av: Leopeo

Hej hej!

Försökte ringa dig, men känns som att detta är säkraste sättet att få tag på dig nu för tiden. ;)

Jag, Anders och Alexander tänkte gå och bowla imorgon kväll, för det blev inget med bion, vi hade inte bokat i tid... Då tänkte vi bara kolla om ni kanske ville hänga på. Det blir antagligen inte allt för sent.



Du kan väl höra av dig när du ser detta och om ni kan?

KRAM Lillebror

2010-01-28 @ 23:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: