Lugn och ro?

Idag är det den sista september=sommaren är slut, dags att betala räkningar.

Har just betalt in alla mina räkningar, fakturor, hyra och annat. Allt är klart! Är sån härlig känsla när det är gjort. När man har ordning på sina pengar och papper så medför det liksom automatiskt att man har ordning i huvudet. Sen att jag gärna skulle haft lite mer pengar och lite mindre räkning, det är en annan sak. Men nu är allt ordnat och fixat, känner mig nöjd med min insatts.

Nu återstår det bara att få ordning på vårt så kallade hem. Det ser ut som hej kom och hjälp mig och jag hittar varken in eller ut...
Skulle leta reda på våra tandborstar i går kväll men det var lättare sagt än gjort. Slutade med att jag hittade en gammal i en handväska=fräscht!I morse hittade jag inte mina skor heller, fick ta de jag hade i går och de är inte speciellt snygga så jag kände mig lite halv ful på banken i morse...Man vad gör det om hundra år? Huvudsaken är att vi är på gång, och att vi jobbar på så gott vi kan.
Snart är hela lägenheten inredd och iordningställd och då kan vi se tillbaka på det här med ett leende på läpparna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: