Bajs Ebba

Igår följde jag med Johanna till stallet, för tredje gången. Det är så himla roligt att få följa med, känna doften, klappa på den mjuka pälsen och om jag har  tur; ta en sväng om på hästryggen.
Igår följde också Ebba med. Hon tyckte det var skit roligt att springa runt och kolla på hästarna och allt annat skoj. Dock hittade hon färsk, rykande hästbajs som hon ÅT. Jas höll på att dö, hon åt upp en hel "kula" hästbajs. Strax efteråt hittade hon en till, och jag hann tyvärr inte stoppa henne. Sen blev hon helt hästbajs beroende. Sprang runt och letade bajsar över allt, som tur var åt hon ingen mer för jag vaktade henne som en hök. Tänk att jag har en bajshund, fy fasen.

Efter stallet åkte vi och handlade i Partille och då råkade jag klämma Ebbas framtass i bildörren. Hon fick så ont, och jag fick värsta dåliga samvetet. Förlät henne till och med för att hon ätit två hästbajsar...Idag är hennes tass lite svullen, och jag känner mig som världens värsta, men hon verkar inte ha så ont, så förhoppningsvis är det inte så farligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: