Ryggskott!?

I går eftermiddag började jag få riktigt ont i ryggen. Det blev värre och värre under kvällen och hade jag inte haft några glas vin i kroppen hade jag säkert haft ont redan på kvällskvisten. Nu kom istället smärtan när efter att jag gick och la mig. Jag vaknade i natt och hade så ont så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Kunde inte vända på mig eller röra en fena utan att det stack som knivar i ryggen. Fick nästan panik där ett tag när jag inte kunde vrida på huvudet eller röra på benen utan att smärtan slog till. Sov såklart jätte dåligt i natt och när jag vaknade kravlade jag mig ur sängen. Hade fortfarande svin ont.

Nu under dagen har det känns bättre, men långt ifrån helt bra. Rätt som det är när jag rör mig så hugger det till. Det är i den vänstra filén bredvid ryggraden, ganska mitt på ryggen som smärtan sitter. Jag känner att jag är helt hård och öm i musklerna där. Skulle behöva gå och få massage, akupunktur, naprapatbehandling och allt annat som finns. Men Jonas säger att det beror på att jag är svag i ryggen och att jag måste träna den. Jag sitter ner mycket på jobbet och behöver få en starkare rygg och en bättre hållning. Han har såklart rätt. Måste börja komma igång med träningen. Men först måste jag bli fri från den här onda ryggen, som det är nu kan jag knappt gå eller sitta utan att ha ont så hur ska jag kunna träna?
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: