Döden är polisanmäld!?

Jo det är sant! Vår granne "katt tanten" säger att hon ska polisanmäla oss och vår katt, då hon påstår att han har bitit hennes katt. Hon fick då åka till veterinären och sy, det kostade 3000:-.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!?

För det första kommer polisen aldrig ta emot en sån anmälan, för det andra kan det vara vilken katt som helst som har bitit hennes. Jag menar de går ute och hamnar i luven på varann, det hör till varje katts vardag. Vet inte hur många gånger jag har åkt till veterinären med Döden pga att han har blivit biten/riven. Ska jag då gå och polisanmäla alla katter i området?

Dessutom påstår "katt tanten" att döden hotar människor, att han är en vildkatt, att vi inte tar hand om honom, att han ofta sitter ute och jamar och att han är aggressiv.
Döden må vara egen, osocial och lite cp men han är inte dum mot människor. Han är snarare lite skygg mot främlingar och tycker bäst om att vara inne och ta det lugnt. Så hur kan han ha kunnat hota en människa?

Hon har också ställt upp sitt ena fönster (vi bor på första våning) detta för att hennes katt ska kunna gå in och ut som den vill. Det resulterar, enligt henne i att Döden går in och äter upp kattmaten. Det kan jag mycket väl tänka mig att han gör, han är nyfiken och står en dörr/fönster öppet så vill ha gå in och kika. Men hallå! Alla katter i hela området kan komma in genom det där fönstret, till och med en människa kan komma in....Så vad/vem säger att det enbart är min katt som är där? Stäng fönstret så är problemet löst!

Jag hatar att vara ovänn med männsikor, framför allt grannar som man bor så nära och träffar på dagligen. Men "katt tanten" orkar jag inte ens bli vän med. Hon har från dag ett gjort klart för oss att hon inte uppskattar vår katt och det finns inget jag kan göra för att ändra på det. Så nu får det vara som det är.

Fina Döden!



Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Det var det löjligaste jag någonsin hört, jag är kattälskare - katter är egna individer, precis som människor. Klart att alla missar beter sig olika - som kattägare borde man väl för tusan veta det. Upprörande. Polisen får sig iaf ett gott skratt. haha. För inte kan man väl ta något sådant på allvar - en liten katt.

2010-10-29 @ 15:56:51
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Art By Tina

...och just det. Den mittersta klänningen som du gillade - kostade bara 49! kr (halens). Hett tips.

Fanns i fler färger, svart och rosa och kanske någon mer.

2010-10-29 @ 15:57:48
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Mamma Mia

Kanske Döden skall anmäla "katt tanten" för förtal?! Att påstå att någon är skyldig tills det är bevisat är inte helt korrekt. Undvik tanten så mycket det går, ju mindre Ni pratas vid dessto bättre. Stå på dej! Vänligt men bestämt, funkar bäst. Mamma

2010-10-30 @ 09:08:14
Postat av: Fifi

Men vad fan, den där tanten låter ju inte klok! Jag har en liknande tant till granne, hon kan inte sova för att mina katter låter så mycket. Eh? Nu har det gått så långt att jag har lämnat bort mina katter mer eller mindre tillfälligt, men grannen klagar ändå. Så jäkla jobbigt, håller med dig om att det inte känns bra att vara ovän med någon, särskilt inte med någon som bor så nära...

2010-10-31 @ 10:29:45
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: