Hur var det nu?! När är man gammal?

Jag som tidigare har funderat en hel del kring det här med att vara gammal, hittade det perfekta testet på den här bloggen. Testet går ut på att man ska svara på ja/nej frågar och för varje ja svar, får man ett visst antal poäng. Har man fått ihop över 25 poäng, då är man gammal...perfekt för mig då jag har lite ålders nojja....

Så här ser mitt resultat ut:

Jobb (1p) Ja 1 poäng.
Visitkort (1p) Nej.
Konferens (1p) Va?! O jag varit på en eller haft en? 0.5 poäng
Bor hos föräldrar (-2p) Nej.
Vara sambo (1p) Ja. 1 poäng
Vara förlovad (1p) Nej.
Vara gift (2p) Nej.
Skild (3p) Nej.
Äga villa (2p) Nej.
Ha en bil (1) Nej.
Hund (1p) Ja. 1 poäng.
Lån (1p) Nej.
Gemensam ekonomi (1p) Ja. 1 poäng
Pensionsspara (1p) Ja. 1 poäng
Storhandla (1p) Ja. 1 poäng
ICA-kundkort (1p) Ja. 1 poäng
Använda rabattkuponger (2p) Ja, både ica rabatter och pantkvitton... 1 poäng
Äga hushållsassistent (1p) Nej.
Äga diskmaskin (1p) Ja. 1 poäng
Dubbelsäng (2p) Nej. Önskar dock att jag hade en, 140cm är trångt!
Ha julgran på julen (2p) Ja. 2 poäng
Och tomte ger 1 extra poäng. Nej.
Gråa hår (1p) Nej.
Celluliter (1p) Ja. 1 poäng
Prenumerera på morgontidning (1p) Nej.
Lösa sudoko (1p) Ibland. 0.5 poäng
Välja att inte svara i telefon (2p) Nej, svarar mer än gärna i telefon.
Putsa fönster (1p) Nej, hade dock behövts...
Svampplockning (2p) Händer sällan, men jag gillar det...1 poäng.
Långfärdsskridskor (1p) Nej.
Parmiddag (1p) Ja, fast mycket sällan. 1 poäng
Vinprovning (1p) Nej.
Danskurs (1p) Nej.
Partaja till gamla 70-talshits. Obs! Gäller ej om du är bög. (1p) Ibalnd med Johan. 0.5 poäng
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) Nej.
Däcka före 23.00 dagligen (1p) Ja. 1 poäng
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) ibland. 0.5 poäng
Spela Bingolotto (1p) Nej.
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) Nej.
Ha höftproblem (1p) Nej.
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) Nej.
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) Ja. 2 poäng

Resultat: 20 poäng. Känns ju bra, så gammal är jag trots allt inte, trots sambo, hund och längtan efter att köpa lägenhet...Gött!

PoängFacit:
-15 p "INTE gammal"
16-25 p " börjar barka ditåt..."
     -----Här hamnade jag...
Över 25 p "Nu är du där".


Kommentarer
Postat av: lisette

Hejsan:) spana in min galna outlet jag har :) Allt mellan himmel och jord och just nu har jag även lagt upp lite smycken.. Ta dig en titt och skriv gärna om du är intresserad av något :D



http://lisettee.blogg.se/outlet <--- där är direkt adressen till min outlet..



KRAM LISETTE!

2009-03-31 @ 15:46:36
URL: http://lisettee.blogg.se/
Postat av: Anonym

hihi vad roligt!

2009-03-31 @ 17:13:47
Postat av: Anonym

hihi vad roligt!

2009-03-31 @ 17:13:49
Postat av: tallica

det beror helt på vart du handlar eller äter. finns vissa ställen som e as billiga o sen så finns andra ställen som självklart e dyrare...



måste gö det där testet o se hur gammal jag e! känner mig som 75!!

2009-03-31 @ 18:37:53
URL: http://tallica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: