Sjukstuga

Alltså dra mig baklänges vilka jävla dygn vi lämnar bakom oss. Vi har varit sjuka här hemma och nu fattar jag hur det är att ha småbarn som blir magsjuka och sen smittar oss vuxna. Kan inte minnas att jag någonsin varit magsjuk som vuxen men nu har det hänt och det var ett helvete kan jag säga. 
Det började redan förra veckan när Minja blev kräksjuka natten mellan onsdag och torsdag. Hon spydde ett par gånger där på kvällen och natten men sen gick det över. 
Vi trodde vi hade klarat oss rätt bra ändå (kan det ta så mycket som 5 dagar innan det smittas och bryter ut?) men så i måndags kväll blev Jonas asådlig och låg däckad i ett dygn. Och i tisdags kväll var det min tur mitt på gymmet i en gruppträning kände jag bara att "nej nu mår jag illa, har ont i magem oxh sura uppstötningar" så det var bara at åka hem fort som attan. 2 timmar senare låg jag i soffan och var allt annat än tuff. 
Fy fan vad vi har mått dåligt alltså. Har rensat hela min kropp kan man säga, kört en riktig detox ha ha.  
Men nu är vi på banan igen och jag hoppas att detta är första och sista gången i mitt vuxna liv som jag blir magsjuk. Men jag fattar ju att med småbarn kommer det hända igen. Vi har säkert både fler magsjukor, löss, mask i magen och förkylningar att se fram emot de kommande åren. Fy fan! Småbarn är såna bakterihärder och har noll koll på hygien och renlighet ha ha. 
Idag är jag mammaledig och hemma med Minja. Men känner mig rätt mör efter gårdagens natt så får se hur mkt vi orkar med... Tror dock jag ska försöka ta mig till Allum och byta en klänning samt köpa ett par skor. Det har gått mer än 24 tim sen symptom så jag smittar inte längre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: