Tips på bra böcker att lyssna på

Ni har väl Storytel, Nextstory eller nåt liknande så att ni kan lyssna på och läsa böcker? Om inte så måste ni skaffa det asap! Det är så bra och något jag verkligen kan rekommendera. Att köpa fysiska böcker känns numera så konstigt och ovärt. Kan tänka mig att köpa en pocket eller två till utomlandsresan men knappt det heller...
 
Här kommer mina bästa boktips inför hösten:
 
 
 
❣Mina absoluta favorit i år är helt klart Mikael Persbrandts självbiografi "Så som jag minns det". Har lyssnat på den två gånger för att den är så intressant och spännade. Vilket sjukt liv han levt, hur kunde han jobba på som vanligt trots allt kaos? Måste läsas/lyssnas på genast!
 
❣En annan bra bod är Kaj Linnas bok "Besökaren, mina 13 år bakom galler". En bok om hur kan blev dömd för ett mord, begärde resning flertalet gånger och til slut blev frikänd efter 13 år. Ett tips innan man lyssnar på boken är att vara/bli lite insatt i fallet om mordet Kalamark, så att man har lite bakgrundsfakta.
 
❣Alex Schulmans böcker "Glöm mig", "Skynda att älska" och "Att vara med henne är omatt springa uppför en sammaräng utan att bli det minsta trött" är bra allihopa. Alex skriver så beskrivande och bra att man fångas direkt. Säga vad man vill om Alex Schulam som bloggare, person och mediaprofil men skriva det kan han!
 
❣"Medan han lever" är en fruktansvärd bok att läsa men den är så bra. Skriven och inläst av Elaine Eksvärd (jag gillar när författaren själv läser in sina böcker). Orkar man läsa om hemskheter så är detta verkligen en bok som man bör ta till sig. Den är viktig.
 
❣Jag har lyssnat på alla böcker av Sofie Sarenbrant och de är bra allihopa. Spännande, snabba och fångar en direkt. Börja dock från början med fösta boken annars hänger man inte med på allt. Den missen har jag gjort flera gånger både med film och böcker, att man råkar börja mitt i och därför upplever historien som rörig och osammanhängande ha ha.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: