Shabby kastreras

Nu är det dags! Shabby säger hejdå till sin livmoder på måndag. Som jag har längtat efter denna dag. Mest för hennes skull såklart men också för min egen.
Hon är ett jävla rikspucko när hon löper, typ 20 dagar per år vill jag mest bara avliva henne. Hon är helt döv, dum i huvudet, ständigt kissnödig, rastlös, rymningsbenägen och massa andra icke smickrande egenskaper under hela löpet. Sjukt irriterande och jobbigt. Är det bara min tik som blir sån?
 
En annan vikigt aspekt är såklart att vi genom kastrering till 100% undviker livmorderhalsinflammation något som ca var fjärde tik drabbas av, samt att risken för juvertumörer sjunker. Försäkringspremien blir billigare om tiken är kastrerad också. Att inte alla kastrerar sina tikar som inte ska användas för aveln är en gåta?!
 
På måndag morgon lämnar jag in henne på djursjukhuset och hon blir kastrerad på förmiddagen, och på eftermiddagen får hon komma hem. Hoppas allt går bra och att hon återhämtar sig snabbt.
 
Bildresultat för shabby misspinklady
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: