I trädgården

I trädgården växer det så det knakar och det har blivit grönt och lummigt. Det blommar hejvilt och det jag sådde för ett par veckor sedan har redan börjat ge skörd. 
Fick frön av mamma som jag satte i en planteringslåda: rädisor, salladskål och ruccola. I går kunde jag plocka de första rädisorna. De var fortfarande lite lite små men väldigt goda!

I växthuset blommor tomatplantorna och basilikan, koriandern och persiljan står stadigt. Väldigt kul!
På altan har jag fullt av jordgubbsplantor och hallonbuskar samt en blåbärsbuske som jag hoppas ska ge skörd snart...Har en andra blåbärsbuske i rabatten som förra året var tung av blåbär! 

Åh vad jag längtar efter och saknar att ha en stor tomt. Det är så kul att plantera sånt man kan äta tycker jag. 
Men jag får än så länge nöja mig med det jag får plats för i min minimala men väldigt fina lilla trädgård. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: