Linser

Som den tant man är nu när man passerat 30, så har jag inset att jag behöver mina glasögon mer än bara vid bilkörning och framför tvn. Jag behöver dem så gott som hela tiden faktiskt...
 
Men det är ett jäkla meck med dessa brillor tycker jag! De immar igen när man kommer in och det är kallt ute, de bli kladdiga och skitigta på glaset, jag tappar bort dem, glömmer dem eller sitter på dem i soffan, de skaver och är i vägen när man kollar tv osv osv.
Så jag har skaffat linser! Och det är verkligen det bästa jag gjort på länge. Det har varit många besök hos optikern för att hitta rätt linser vad gäller modell och storlek mm. Har provat tre olika och nu äntligen hittat ett par som är grymma. Det är tvåveckorslinser som jag sätter i varje morgon och tar ur varje kväll och efter två veckor byter jga ut dme mot et nyt par. Helst hade jag velat ha endagslinser som man kan kasta varje kväll men de var så mycket dyrare. Jag snålade lite och valde ett billigare och mer miljövänligt (antar jag...) alternativ.
Så nu har jag i princip aldrig mina glasögon längre. Känns väldigt skönt att slippa dem och inte behöva vara en glasögonorm:)
Bildresultat för linser ögon
 
Skulle vilja operera/lasra ögonen men för att det ska vara genomförbart måste synen ha varit oförändrad under en längre tid. Tror det var 2 år. Och min syn blir fortfarande sämre så jag får vänta tills det stannar av, om det någonsin gör det. Har bara -0,75 på båda ögonen så jag ser verkligen inte jättedåligt, men tillräkligt dåligt efterosom jag behöver vidta åtgärder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: