Djur även utomhus

Hur mycket jag än vill bo på en liten gård, långt ifrån grannar och bilar och kunna ha lite fler djur så trivs jag väldigt bra där vi bor! Vi bor så himla smidigt med närhet till spårvagnshållplats, centrum, motorvägen mm. Dessutom bor vi nära och kära. Så den dagen vi väl flyttar kommer jag absolut känna vemod.
 
Vi bor som på landet men i centrum. På ängen vid huset bor det massvis med harar, ser dem nästan varje dag och i skogen runtomkring finns en flock rådjur. De är verkligen orädda och bryr sin inte mycket om oss människor. Så sent som i går kväll stod det två rådjur i vår tomt och smaskade i sig vad som fanns kvar av sommarens jordgubbsplantor. Vi har även sett en grävling kring vårt garage till och fårn men det var ett tag sedan nu...Hoppas han leve roch inte blivit påkörd.
 
I natt vaknade vi av att det lät som tjejskrik utanför. Jag sover alltid med öppet fönster så det hördes tydligt. Båda Jonas, katerna och Shabban vaknade och stod och spejade. Det visade sig vara en stor jävla uggla som levde rövare utanför. Den skrek och flög omkring innan den stack till skogs igen ha ha. Katterna var helt paralyserade och tittade med stora ögon på bjässen som flaxade runt utanför.
 
Hur sjukt är det inte att vi bor granne med såhär mycket vilda stora djur när vi bor i centrala Göteborg!? Jag älskar det! Hade gärna haft en älg i området också om jag fått välja. Jag har inget emot att de besök min tomt och trädgård och äter vad de vill, det är vilda djur och vi är besökare i deras hem inte tvärtom. Så ser jag på det! Skulle aldrig få för mig att skrämma iväg dem eller försöka bli av med, jag tycker de är mysiga gäster.
 
Bildresultat för misspinklady blogg djur


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: