Studenten

I år är det 12 år sedan jag gick ut gymnasiet och tog studenten. Det känns helt sjukt, tycker det bara har gått några år sedan dess...Vart tog tiden vägen och vad har hänt under resans gång? Får sån panik och ålderångest när jag börjar tänka så. Vill få tiden att stanna och kunna njuta mer av här och nu.
 
När jag ser alla lyckliga studenter med sina mössor, på flaken längst Avenyn och på sina studentmottagningar med ballonger (är flera stycken bara i området vid kontoret) blir jag så glad! Det var den roligaste tiden i mitt liv och jag njuter verkligen med dem. Kändes som om hela livet låg framför mig och jag var så förväntansfull när jag klev ut där och möttes av min familj med ett stort foto på mig i näven. Vart skulle livet bära av, hur skulle allt bli och vem skulle jag vara när jag blev vuxen. Nu har jag facit på alla frågor och känner mig rätt nöjd. 
 
Är så glad över att jag valde att plugga efter skolan. Läste en termin på komvux för att få behörighet till högskolan och sen läste jag i Borås. Sen var jag klar med skolan och allt som hörde det till. Känns så bra nu när man har vänner som idag funderar på vad de ska plugga till, som söker jobb och vill utvecklas inom sitt arbete. Jag är precis där jag vill vara jobbmässigt. Visst jag vill alltid tjäna mer och jobba mindre men det vill väl alla? Men jag slipper tänka på min framtida karriär och mitt yrkesval, det valet gjorde jag för flera, flera år sedan och jag är glad över det.
Tack till mig själv som gick den vägen och inte drog till Thailand i sex månader när alla andra gjorde det. Jag kan åka till Thailand nu istället och slipper ha ångest över att söka jobb, utbilda mig och kriga på arbetsmarknaden. Mina hundår inom skolan är över, för alltid! 
 
Bildresultat för studenten


Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Väntar med spänning på nästa uppdatering. 😉😉

2017-06-17 @ 17:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: