Shabby

Det har nu gått ca 7 veckor sedan Shabbys andra korsbandsoperation. Denna gång valde vi att göra en TPLO istället för en TTA. Båda är bra men det finns för och nackdelar med båda säger de...

Efter 2-3 dagar fick hon dessvärre ödem i benet, det svullnade upp och var helt vätskefyllt. Fick åka in igen och få medicin. Efter några dygn gick svullnaden ner och hon började använda benet.
Sedan dess har allt gått kanon bra, det läker och hon använder det mer och mer.
Förra veckan började vi med sjukgymnastik och simning. Ska gå i 10 veckor totalt.
Summan av kardemumman: En jobbig period av oroligheter och rädsla för ytterligare komplikationer är äntligen över. Nu kan vi gå och motionera nästan som vanligt. Dock bara i koppel och inget lek eller bus. Vi räknar med att hon om ca 3-4 månader ska vara helt 100 igen och då kan härja fritt!

Att operera korsband och genomgå rehab är inget jag vill rekommendera, det är skit tufft. Mest psykiskt för mig. Det gör ont att se sitt djur lida och man går som på nålar, nojjar över att något ska gå fel. 
Men skulle jag göra det igen om jag var tvungen? Absolut. De jobbiga veckorna är värt mödan alla gånger.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: