Tappade tänder

Alltså fy fan vilken mardröm jag hade i natt. 
 
Drömde att jag var på intag i en lägenhet, hemma hos någon äldre dam. Mina framtänder värker och gör ont men jag jobbar på som vanligt. Plötsligt ringer min telefon mitt i allt och jag svarar (varför vet jag inte, jag svarar aldrig i mobilen när jag jobbar...) Men det är någon spekulant som håller på och maler om någon lägenheten hit och dit. Jag får aldrig stopp på honom även om jag försöker avsluta samtalet hela tiden...
Plötsligt känner jag hur båda mina framtänder börjar lossna när jag pratar. De liksom glider längre och längre ner, och lossnar från tandköttet. Till slut har jag tappat dem. Där står jag med en spekulant i telefonen, en annan kund bredvid mig och båda mina framtänder i handen.
Får panik och börjar gråta hysteriskt! Den äldre damen är snäll och hjälper mig ringa till någon akut tandläkare och jag försöka stoppa in tänderna igen. Får liksom hålla dem uppe med underläppen samtidigt som jag tar min till bilen och kör iväg i ilfart. Gråter hysterisk hela tiden och har verkligen råpanik.
 
Där vaknar jag. Jag vaknar av att jag gråster hedjlöst och håller mig om munnen. Det tar en stund innan jag inser att det faktisk bara var en dröm, men jag var så skärrad och rädd det tog lång tid innan min puls gick ner. Till slut somnade jag om och när jag vaknade igen på morgonen var alla tänder intakta ha ha.
 
Jag drömmer ofta och mycket och jag minns alltid detaljer. Som nu tex minns jag att han som ringde hade ett telefon nummer som slutade på 31. 
Vet inte varför jag drömmer så mycket men de säger ju att en vissa drömmer betyder olika saker.
 
Bildresultat för drömmer

Att tappa tänderna

Tänder representerar självförtroende. Om du drömmer att du tappar tänder innebär det att du nyligen upplevt något som fått dig att tappa självförtroende.

Det kan symbolisera maktlöshet och osäkerhet. Du känner dig oförmögen att handskas med situationen och att stå upp för dig själv, att bita ifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: