Så jädrans kallt

Alltså hur kallt är det inte ute nu? Jag fryser ihjäl dagligen, vill inte gå utanför dörren. Värst är det att åka till stallet. Det är så satans kallt där och eftersom jag är där i 2-3 timmar i sträck så blir hela kroppen genomfrusen. Usch!
I går frös jag så mycket så jag tog med mig Jonas hem tills hans föräldrar för att basta. Jag som egentligen hatar att basta. Tycker det är för varmt och får nästan panik. Men det var skönt att för en stund bli för varm och svettas, när man hela tiden annars är för kall och fryser. Ska försöka basta lite mer regelbundet. Det ska ju tydligen vara bra och hälsosamt så jag måste öva och bli bättre på att stå ut i en bastu.
 
En het stund i bastun är skönaste hälsokuren i vinter. Den kan stoppa snuvan och stärka hjärtat – för att inte tala om hur gott den gör för själen.
 
● Stärker immunförsvaret.
● Minskar risken för hjärt-kärl-sjukdomar.
● Sänker blodtryck och kolesterolhalt.
● Håller blodsockret i schack.
● Minskar spänningshuvudvärk och nedstämdhet.
● Ger kroppen en detoxeffekt och huden lyster.
 
Nog om hur kallt det är ute....Jag har sett snödroppar ute vilket känns helt sjukt. Blommr i februari? Men ja, då är det snart vår och jag älskar det! Längtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: