Optikern

Var på återbesök hos optikern i går, var drygt 2 år sedan jag var där sist. Och som jag misstänkte hade min syn blivit sämre. Behöver nya glasögon. Buhu fy fan vad surt. Jag hatar att behöva använda glasögon. Inte bara för att jag inte tycker att det inte klär mig, utan mer för att det är jobbigt. De blir solkiga och smutsiga. jag glömmer dem, jag sätter mig på dem, måsta ta med dem in och ut ur bilen mm. Jobbigt som fan! 
 
Jag frågade om laseroperation var ett alternativ men optikern berättade att synen måste ha varit stabil i två år för att man ska kunna oerera. Om jag gör operationen nu och min syn fortsätter försämras så kommer det liksom inte hjälpa om ett par år. Det är alltså bara att vänta och låta synen bli så dålig som den kan bli och därefter operera sig. För det kommer jag absolut göra! 
 
Så nu är det alltså dags att köpa nya brillor, ska även köpa ett par slipade solglasögon för det har jag verkligen saknat! Speciellt när jag kör bil! 
Ska ta med mig någon jag litar på och be om hjälp med valet av glasäögon. Vet inte om Jonas kommer vara helt ärlig, han skulle lätt kunna lura på mig värsta konstiga glasögonenoch bara "åh de passar du jätte bra i...". Bara för att jävlas ha ha!
 
Relaterad bild
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: