DOLD- Synar mäklare

SVT Dold har en serie där man "undersöker" mäklare för att se hur de sköter sig på plats vid intag och värdering.
Ett bra och intressant initiativ tycker jag personligen! Inte för att mäklare är värre eller smutsigare än säljare inom andra branscher, utan mer av nyfikenhet från min egan sida. Mäklare har enligt mig ett oförtjänt dåligt ryckte, de flesta av oss gör ett utmärkt jobb enligt konstens alla regler och lagar. Men så finns de ett fåtal som beter sig som riktiga hästhandlare. Det är dessa jag hoppas att detta program kan komma åt och trycka till. De hör inte hemma inom mäklaryrket. 
Jag vet att jag själv aldrig har fallit för det som en del mäklare gör i den här serien, tex lockpriser, fejkbud mm. Jag är ärlig och seriös, precis som de flesta av mina kollegor är, men det finns såklart de som inte är det! Och dessa hoppas jag att de hänger ut med både namn och bild i denna serien. Dessa få ska nämligen inte få förstöra för oss andra som alltid sköter oss korrekt. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: