Spring för livet

Nu har jag varit ute och sprungit två kvällar i rad. Inte många kilometer per gång men ändå, minsta lilla löpsteg är bra! För någon som mig som avskyr att springa och som tycker det är pest och pina är varenda kilometer en vinst. 
 
Mitt mål är som tidigare att springa 1 mil på under en timme, alltså max 6 min per kilometer. Nu jobbar jag med att försöka komma ner på 5.30-5.45 minuter per km. Om jag lyckas hålla det tempot i ett par kilometer så kan jag bygga vidare därifrån. 
 
När jag sprang vårruset så låg mitt snitt på 6.08 minuter per kilometer, jag kom alltså i mål på 30 minuter och 37 sekunder. Mitt mål var att springa på under 30 minuter så jag var ju extremt nära men ändå så långt  borta ha ha. 
Men jag kämpar på, ska försöka springa regelbundet fram till augusti då midnattsloppet går av stapeln!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: