En man som heter Ove

Har ni sett filmen En man som heter Ove? Jag såg den häromdagen och det är en film som får mig att bli rädd för att bli gammal coh ensam.
 
 
Tänk att ha levt ett lyckligt och glädjefyllt liv ihop med sin livskamrat och så blir man plötsligt ensam kvar. Lämnad för alltid. Jag kan inte tänka mig något sorgligare...
 
Livet skulle bli så tomt och innehållslöst utan sin andra hälft. Är det därför man borde skaffa barn, för att försäkra sig om att det alltid finns någon annan där som kan ta han om en? Som kan vara ens sällskap när livskamraten gått bort? För att veta att man blir omhändertagen de sista åren? Eller räcker det med en hund och vänner? 
 
Filmen är bra och sevärd men den är samtdigt så sorglig och jag fick verkligen en tankeställare! Livet är allt bra kort....
 


Kommentarer
Postat av: CamillaEsi

Den verkar bra :) Bra tips

2016-05-18 @ 20:09:23
URL: http://camillaesi.blogg.se/
Postat av: mamma mia

Just så är det.
Du kommer jul att ta hand om mej om jag blir ensam utan Gunni. Heller hur? Jag får bo i ert vardagsrum och ropa när jag behöve.....Jag skojar!!! ;) Att man skaffar barn är för att man ser sej själv leva vidare på något vis. Det är liksom vitsen med hela livet, oavsett om man är människor, elefant eller blåsippa. Man skall bidra till att det lever vidare. Att det sedan är helt underbart att ha barn (när dom blir lite större) det är en fantastisk bonus. Jag känner mej löjligt rik när jag tänker på att jag har tre underbart fina barn som lever sina egna liv.Man landar dessutom som människa när man blir mamma, livet får en annan dimension och ett annat fokus.

2016-05-21 @ 17:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: