Uppdatering vecka 3

Sådär ja, tre veckor har passerat och jag är en bit på väg mot målet den 27/7. Allt rullar på bra nu tycker jag, träningen sker mer eller mindre automatiskt numera. Tränar lätt två pass par dag någon gång per vecka. Har fotfarande en vilo dag per vecka och det är på fredagar. 
 
Härom dagen tog jag en oplanerad vilodag pga extrem träningsvärk och trötthet. Fick då nästan ångest och kände mig dålig som "fuskade" och inte gick till gymmet trots att jag borde. Ha ha så har jag aldrig tidigare kännt men plötslig lever jag för att träna minst en timme per dag. Sjukt hur snabbt man hittar nya rutiner och hur kroppen lär sig och anpassar sig. 
Jag får fortfarande träningsvärk, minns inte hur det är att inte ha ont i någon del av kroppen eller i någon muskelgrupp. När kommer det ge med sig? 
 
Dock händer fan inget med min vikt. Jag har (håll i er nu...) gått ner 0,5kg på drygt två veckor. Alltså vad händer?! Jag äter strikt LCHF och tränar 6 gånger i veckan och så går jag ner 500 gram. 500 gram på 69 kilo är ingenting. Nej detta är inte ok, känns inte ett dugg peppande eller positivt. Blev helt nedslagen när jag fick se resultatet på vågen. 
Kläderna sitter bättre, bh:n börjar glappa lite och jag känner mig lättre men hur är det möjigt med att gå ner 0,5kg på drygt två veckor? 
 
Ger dock inte upp på grund av detta, utan nu satsar jag ännu hårdare och hoppas att jag har gått ner 3 kg till nästa vecka:) Det gäller att kämpa på när det är som tuffast och att inte ge upp. Jag har gett mig fan på att fixa detta så nu kör jag stenhårt. 
 
Jag slog mina förra rekord på plankan och jägarvila sist jag tränade med min PT. Snart når jag mina mål där men chinsen känns mycket svårare och tyngre. Hur ska jag lyckas dra mig upp med mina 69 kilo? Det känns svårt att nå dit men jag ska göra mitt bästa.
 
 
Dagens inspirationsbild:


Kommentarer
Postat av: Emma

Du bygger muskler och tappar fett, muskler väger mer än fett, därför tappar du inte i vikt :) fortsätt kämpa!

2016-01-24 @ 15:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: