Tärna på bröllop

Jag har fått den stora äran att få vara en av tre tärnor på ett bröllop i sommar. Ska bli så fantastiska roligt! Jag har längtat efter att få gå på bröllop hela mitt liv ha ha, och äntligen är det dags. Detta kommer bli sommarens höjdpunkt (plus min födelsedag såklart). 
 
 
Just rollen som tärna känns skrämmande och läskig, jag vill helst inte vara i centrum eller känna några krav. Men nu är det ju så att bröllop är brudparets dag, och vill bruden ha mig som tärna då säger jag ja! Men jag är spänd och nervöst det måste jag erkänna. Känner mig inte rikigt hemma i en sådan roll, men det gör kansk eingen?!
Vilken klänning ska jag ha på mig är mitt största problem. Vill känna mig och se ut som jag samtidigt som det måste ligga inom ramen för brudens önskemål och krav. Och jag komme rvåga vägra höga skor, där drar jag min gräns. Jag må bli påtvingad en maröngklänning i lila men klackar får ingen på mig. 
 
Ska börja leta klänningsförslag redan nu, vill helst ha klänningen fixad asap så att jag kan andas ut. Den känns som det största stressmomentet just nu. Bröllopet är i sommar så jag har några månader på mig! Tips på butiker, klänningar, skräddare, modeller på klänningar eller annat mottages tacksamt. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: