Dagens insändare

Tänkte börja med en ny kategori på denna blogg: Dagens insändare!
Det finns saker som jag dagligen går och stör mig på, funderar kring och ifrågasätter. Inga livsavgörande ting utan mer vardagsprobem. För att ventilera min hjärna och få släppa på agressioner som lätt byggs upp inombords, ska jag här skriva av mig. Som om jag skicka en insändare till GP för att få skrika ut mitt budskap. Men istälet för GP blir det på min lilla, privata blogg:)
 
Skäms på er hundägare!
 
Vi hundägare lägger ner extremt mycket, tid, pengar och engagemang i våra hundar. Men att ta upp sin hunds bajs är tydligen för jobbigt för många. Hur är det möjligt att man låter hunder göra nummer två på trottoaren, på allmänna gräsytor, vid vägkanten, inne på kyrkogården bredvid en grav, på spårvagnshållplatsen osv utan att man tar upp det? Har ni inget vett eller någon skam i kroppen?
Hur svårt ska det vara att ta fram den svarta lilla påsen och göra rent efter din hund?! Jag som själv är hundägare blir äcklad och fullständigt galen på alla bruna högar som ligger överallt. Tror ni hundägare att det som hamnar ovanpå och under snö försvinner i tö? För nu när snön smälter bort dyker de bruna högarna upp precis vart jag än går.
Inte nog med att jag ska ut och rasta min egna hund, jag får själv bära hundhuvudet eftersom jag får skämmas. Jag skäms över ert agerande (eller snarare brist på agerande), blir äcklad och provocerad över dessa ton med hundskit som ligger utspridd över stan. Fy vad äckligt och oansvarigt av er. Endast i skogen/ långt ner i diket är det ok att låta den bruna högen få ligga kvar och förmultna. 
 
 


Kommentarer
Postat av: Pia

Mkt bra skrivit!!! Jag har aldrig sett o nära på trampat i så mkt hundskit som senaste veckan...Skärpning ni som slaravar... Om ni är så snåla att ni inte kan köpa bajspåsar så finns det gratis på massor av lyktstolpar!!!

2016-01-27 @ 14:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: