Uppdatering vecka 8

Det var länge sedan jag nu skrev en uppdatering/lägesrapport om hur det går med min träning. Så nu är det dags!
 
Jag tänar på som vanligt, mellan 5-6 dagar per vecka. Det går sakta men säkert framåt. Jag har blivit mycket starkare och min kondition är bättre än någonsin. Det är såklart roligt att se framsteg i själva träningen och kroppens förmåga att prestera. Har slagit nya rekord i plankan, jägarvilan och armhävningar på tå flera gånger om! Varje vecka slås ett nytt rekord. 
 
Men när det kommer till chinsen kämpar jag fortfarande på med det gröna gummibandet. Att göra en chins på egen hand är lååååångt borta! Fy fan vad tungt och svårt det är med dessa satans chins. Jag blir så trött och uppgiven på att det aldrig tycks bli enklare eller lättare. Kommer jag någon kunna göra en chins?
 
Jga har nu endast två gånger kvar med mn PT och det känns både bra och dåligt! Dåligt i den meningen att jag kommer känna mig ensam i min träning framöver, ingen som tvingar eller pushar mig framåt. Men samtdigt bra för nu har jag 10 PT-tillfällen bakom mig. Och dessa timmar har gett enorma resultat och framsteg. Jag har fått en helt annan syn och tänk kring min träning tack för min PT.  Han har gett mig värdefulla tips på övningar, råd, hjälp, stöd och annat. Allt med min PT har verkligen varit så bra och nyttigt i den här resan! 
 
En sak jag har tänkt över under desa veckor är uttrycket "att träna ska vara roligt". Det har jag aldrig fattat. Jag tycker verkligen inte att det är ett dugg kul att träna, jag försöker alltid hitta undanflykter till mig själv för att få slippa träningen. Jag har långt ifrån kul under själva träningen eller när jag är på gymmet och jag tycker inte att en enda sekund eller en enda övning är rolig. Jag är endast där för att jag måste, för att jag ska och för att jag vet att det är bra för mig. För att jag vill.
Men tycker jag att det är roligt/kul/trevligt/behagligt? NEJ! Absolut inte, inte ett dugg. Jag avskyr det. Dock känns det såklart bra efteråt när kroppen är slut och svettet har droppat klart. Men att det är roligt under själva träningen eller att jag tycker om att träna, så är det verkligen inte! ente ens i närheten, inte ens lite...
 
Vad gäller min kroppshydda och bukfett så händer det inte mycket kan jag säga. Har gett upp vågen för den visar ändå bara 1.5 kg i viktnedgång.Har istället mätt mig men även där står det stilla. Sist jag försökte ta om mina tdigare mått så visade det plus 2cm runt magen. Alltså då slutade jag mästa resten ha ha. Va fan!? Både bredare och tyngre efter 8 veckors intensiv träning. Vad händer?
 
Men som alltid; Jag ger inte upp! Utan jag köttar på och hoppas på ett mirakel inom kort. 
 
 
Dagens inspirations bild: 
 
Länk/källa: 
 
Har ni sett Anna Nyströms bilder tidigare? Hon är en 23-årig svensk tjej med ett instagram konto med flera miljoner följare. Hon lägge rut massvis med tärninsgbilder. Alltså henne skropp är en jävla maskin, killer body! Hur får man sån där bootylicious röv och såna snygga lår? Jag vill också ha!! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: