Nu är det klippt

Var hos frisören idag och klippte av ca 8-10 cm av håret. Känns både tråkigt och ledsamt men också väldigt skönt att bli av med mina längder.  Jag har försökt spara ut mitt hår men det blev aldrig längre. Det växte men pga de slitna topparna så blev det aldrig långt. 
 
Mitt hår var så sjukt slitet och torrt så jag beslutade mig för att klippa bort allt som inte var 100% friskt. Det blev en hel del ha ha. Men det var bara att köra!
 
Fattar inte varför mitt hår mår så dåligt med tanke på att jag tar bra hand om det! Tvättar det max 2 ggr i veckan, använder extremt sällan värme, kör inpackning en gång i veckan, klipper det regelbundet och färgar det inte. Ändå är det skört som papper och helt matt på ytan. Mycket märkligt. 
 
Fick därför tips om en serie från Schwarzkopf som är just för slitet och skadat hår: 
Schwarzkopf Bonacure Repair Rescue Sealed Ends Försluter och förebygger kluvna hårtoppar. BC  hairtherapy med Cura+Protein Complex och Amino Cell Rebuild tekonologin försluter fjällskiktet på hårstrået och reparerar håret inifrån. För friska hårtoppar med strålande lyster.  
 
Schwarzkopf Bonacure Repair Rescue Deep Nourishing Shampoo är ett schampo som gör slitet och skadat hår helt igen ända från insidan. Det reparerar ditt hår på djupet och du får en underbar glans varje dag. Håret rengörs skonsamt men effektivt och du lämnas med ett friskt fräscht hår varje gång
 
Nu har jag köpt på mig alla produkter och min frisör lovade mig resultat inom ca 3 veckor. Jag är spänd av förväntan. Hade varit så skönt om mitt hår blev friskt, lent och blankt till sommaren. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: