Operationsdagen


Då var dagen äntligen här! Shabby är nu inlämnad hos djursjukhuset och kommer idag genomgå sin korsbandsoperation. Jag är så nervös och orolig för hennes skull. Hoppas innerligt att allting går bra och att inga komplikationer uppstår. Åh vad jag är rädd för hur framtiden ska se bli och hur hennes ben kommer att läka....
 
Trodde att vi skulle få hämta hem henne i eftermiddag men hon behöver stanna på djursjukhuset över natten. De vill kunna ge henne smärtstillande via kanyl under de första 24 timmarna efter operationen. Eftersom hon kommer ha väldigt ont så känns det bra att hon får stanna kvar och få den smärtlindringen hon behöver.
 
I morgon får hon dock komma hem och jag längtar redan efter henne. Kommer vara så tomt och ensamt där hemma ikväll och i natt. Ingen hund som snarkar bredvid sängen eller håller mig sällskap i bilen till jobbet på morgonen:(
 
 
TTA operation:
 
Vid en TTA operation lossas främre delen på skenbenet. En bur av titan placeras i den erhållna frakturlinjen. På så vis flyttas senan som går mellan knäskål och skenben framåt. Den ökade sträckningen som på så vis erhålls i senan ger en mycket god stabilisering av leden i den vinkel som är aktuell när hunden belastar benet.
Den ökade sträckningen i senan som går från knäskålen till skenbenet stabiliserar effektivt leden när benet belastas och ersätter på så viss det avslitna korsbandet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: