Tips på god middag/lunch

Jag har hittat en ny favoriträtt som jag bara älskar att både äta och tillaga. Den både låter/känns och ser otroligt nyttig ut och smakar såklart ljuvligt gott. Rätten är kolhydrat och sockerfri såklart,  LCHF is the shit:)
 
 
Har egentligen inget recept då jag har komponerat ihop rätten lite på egen hand men tänkte försöka återskapa receptet så gott jag kan:
 
1 paket sjögräsnudlar/ shiratakinudlar
En bit vitkål
En bit rödkål
1/2 gurka
1 Rödlök
1 pkt salladslök
Sockerärtor
 
Räkor, lax, kyckling eller annat
 
1 röd chili
2 vitlöksklyftor
Sesamolja
Soya
Rapsolja
 
Sesamfrön
 
Jag tillagar nudlarna enligt paketet (ibland kokar jag dem snabbt i kokosmjölk får att det ska ge smak).
Sedan hyvlar jag kål och gurka med en osthyvel. Skivar rödlök, salladslök och salladslök och blandar ihop allt i en skål tillsammans med nudlarna.
Till dressingen blandar jag sesamolja, soya och rapsolja. Blandar i pressad vitlök och finhackad chili, salt och peppar.
Jag lägger sallad/nudel blandningen på en tallrik toppar med valfritt tillbehör (i går blev det lax och räkor, ibland blir det helt vegetariskt med bara tex algrer i) och ringlar över dressingen.
Rostar svarta och vita sesamfrön i ugnen och strör dessa över rätten. Klart!
 
Så sjukt gott och nyttigt och enkelt. Prova vettja, ni kommer älska det:)
 
Mina favorit lchf nudlar är dessa sjögräsnudlar. Finns på tex ica Munkebäck för ca 30:-.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: