På tillfälligt besök

 
Vi har en tillfällig gäst hemma Tess har nämligen herrbesök i några dagar framöver.
 
Som tur var blev det inga kattungar med den galna vildkatten som tog sig in hemma hos oss för 2 månader sedan. Det visade sig i helgen när Tess började löpa igen. Denna gång var jag mer observant och hörde genast av mig till ragdollhanen i Ulricehamn. Tyvärr kunde jag inte lämna Tess där då deras egna hona hade ungar, en främmande honkatt då skulle innebära kaos.
Istället fick jag lov att låna hem Rolf som han heter, så i går eftermiddag åkte jag till Ulricehamn och hämtade honom. Han så är så himla snäll och fin, och stor! Jisses vad tung han är. Tror inte jag vill lämna tillbaka honom igen ha ha. Han och Tess kommer jätte bra överens de går efter varann som bill och bull och pratar= jamar ikapp. Så söta.

Nu ska han stanna hos oss i några dagar, tills dess att Tess slutar löpa och förhoppningsvis tar det sig denna gången. Är lite rädd för att hon kanske inte kan få ungar (det är säkert inte omöjligt att katter föds sterila...) men tänker att jag ger det en sista chans. Blir det inget denna gången heller så kastrerar jag henne. Men OM det blir ungar så skulle jag bli väldigt glad och lycklig.
 
I går fick de vara ensamma instängda i gästrummet. Men idag när ingen är hemma får de röra sig fritt i hela huset. Tycker så synd om dem om de ska behöva sitta inlåsta. Det tar emot att låsa in djur på det sättet.
Jag kommer dock ha dem instängda på natten för om de jamar och skriker då kommer Jonas bli galen på mig. Jag är chokad över att han ens lät mig ta hem Rolf, det trodde jag aldrig! Såååå snällt av honom att ställa upp och låta mig göra detta.
 
Här har ni Rolf/Roffe:
 
 
Jag ska försöka ta massvis med fina bilder på honom så att om det blir ungar kan de blivande ägarna få se bilder på deras stiliga pappa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: