Vår i kroppen

Alltså idag har jag sådana mega vårkänslor i hela min kropp! Beror naturligtvis på att solen steker, det är varmt (för att vara mars och i Sverige), det blommar snödropparr och krokusar lite här och där, jag behöver inte ta på mig min tjockaste jacka, vantar eller halsduk på morgonen längre och helt plötsligt känns livet så lätt! Känner mig på nytt född.
 
Sjukt hur otoligt mycket sol och värme gör för både kropp och själ. Ytterligare en anlending till att jag inom 5 år vill flytta till ett varmare land som har fler soltimmar och ett behagligare klimat än Sverige. Men mer om det en annan gång!
 
För att fira in våren ordentligt bjöd jag min kära bil på en super duper dunder tvätt tidigare idag. Så nu skiner jag och bilen ikapp:) Jga har även plcokar framsolbrillorna fårn Malaga resan och placerat dem i bilen. Det behövs kan jag lova, shit vilket ljus det är ute.
 
Även Shabban verkar känna av våren och sommaren som nalkas. De senaste 6 månaderna har hon bara legat inne på kontoret på dagarna, och knappt velat gå ut. Den här veckan har hon roat sig i trädgården bakom kontoret långa perioder varje dag. Känns som att även hon uppskattar det här varma vädret och därför vill vara ute mer.
 
Våren är min absoluta favorit årstid- det går åt rätt håll men det bästa är ändå framför mig.
Jag hatar att ha roliga saker bakom mig, att de redan är över och förbi. Älskar att se fram emot och längta efter det roliga, som nu sommaren. Åh vad jag längtar efter sommaren!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: