Tävling/pay and ride

I går följde jag med Malin och X till Billdal, där de var anmälda till en dressyrtävling/pay and ride i lätt A. På eftermiddagen mötes vi i stallet där vi packade in häst och ryttare och begav oss till Billdal. Jag var inte det minsta nervös utan tyckte det skulle bli sååå kul. Malin däremot var jätte nervös och jag förstår henne, jag vet själv hur pirrig och nervös jag är innan jag ska hoppa. Varje gång innan tävling tänker jag: Varför gör jag såhär mot mig själv, varför utsätter jag mig för detta osv osv. Ibland är jag sugen på att bara vända transporten och åka hem igen. Så jag om någon förstår verkligen hur jobbigt det kan kännas inför tävling!
 
Men oj vad duktiga de var! Framridningen gick kanon och själva ritten gick inte helt felfritt men den gick bra,  jag tyckte de kämpade på hur bra som helst. Var så stolt över dem efteråt:)

 
Kul att åka med när andra tävlar tycker jag, mycket roligare än att tävla själv. Då slipper jag den stressade och nervösa känslan och kan istället bara njuta av andras framgångar och misslyckande....Fast nej, det finns inga misslyckanden på den här nivån. Jag tycker man är en vinnare om man ens ställer upp i en tävling, oavsett nivå och svårighetsgrad. Det ska mycket till för att ens komma dit och prestera.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: