Smink

Jag har hittat ett nytt intresse och engagemang i det här med makeup. Jag har och kommer nog aldrig bli någon som använder mycket smink, för det mesta kletar jag bara på lite ögonbryn och mascara. När det är festligare tillfällen så har jag som mest använt ögonskugga eller kajal och lite foundation och bronzer. Jag lägger max 500:- per år på smink.
 
Men NU har jag insett vilken magisk värld det här med makeup är och hur roligt det faktiskt är! Vet inte hur, varför eller när detta intresse plötsligt dök upp hos mig, men de två senaste månaderna har köpt på mig massvis med nyheter. Jag har nu även rensat i min sminklåda och har bara kvar bra produkter som jag vet att jag kommer använda.
 
Jag har köpt på mig:
 
Två puder, highlighter och bronzing paletter från Sleek. Dessa två innehåller även några rougher. Fantastiska paletter som på ett kick ger en bra bas!
En contouring palett från Färg (ett svenska sminkmärke). Denna palett är grym när det kommer till att forma och skulptera med skuggor. Älskar den!
Ett startkit från bareMinerals med foundation och puder i två färger. I like it a lot!
En primer och fäst spray från Victria Secrets som jag köpte i Spanien. Perfekt som bas och perfekt som uppfräschning och återfuktning under dagen.
Penselkit från smink.net. Köpte fem nya penslar och nu märker jag vilken skillnad det gör på penslar och penslar. Dessa är grymma, grymmare och grymmast!
Ögonbryns skugga från Bh Cosmetisk. Helt rätt färg och helt rätt pris på denna skugga. Använder även som ögonskugga då färgen är perfekt matt och i en grå/brun färg.
 
Nu har jag verkligen alla produkter och alla tillbehör som kan tänkas behöva. Behöver inte köpa något mer eller nytt på evigheter. Har spenderat över 1000:- på allt nytt, men å andra sidan så behöver jag inte köpa något mer/nytt på länge länge. Dessutom tycker jag att jag gjort mig förtjänt av nytt, bra smink. Jag som aldrig annars lägger pengar på hud, hår eller makeup behövde verkligen förnya sminkväskan!
 
På morgonen sminkar jag mig fortfarande på 5 min men det blir numera så mycket bättre, mer hållbart och snyggare. Bättre produkter ger helt klart ett bättre resultat!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: