Money money money

Det ligger ett hus vid oss ute till försäljning och vi har med spänning väntat på att se hur budgivningen utvecklas. De gick ut med ett accepterat pris på 3 000 000:- och vi hoppades naturligtvis att slutpriset skulle stiga något. Vårt hus är utbyggt och nyrenoverat så vi tänker att vi borde få lite mer än övriga då vi har 25 kvm större boyta.
 
Nu är budgivningen på grannhuset uppe i 4 220 000:-och jag tror jag smäller av! Hur sjukt är inte det!? För 70 kvm boarea plus 35 kvm i källaren betalar folk alltså över 4 milj kronor....
Huset är i och för sig i bra skick men det är som sagt inte utbyggt vilket gör att det ser ut som vårt gjorde förut: Mini kök, badrum i källaren och en lite toa på övervåningen. Om det huset säljs för detta priset så ska jag banne mig ha 5 milj för mitt:)

Fast egentligen spelar det ingen roll vad de får, för vi ska inte sälja vårt hus nu ändå!
Jonas blev naturligtvis sugen när han ser vad granarna fick. Men jag vill och ska absolut bo kvar. Herregud, vi har precis flyttat in och trivs jätte bra, inte ska vi bara se till kronor och ören och sälja för att vi kan få bra betalt nu. Vart ska vi då bo? 
Nej, jag sitter säkert och ska absolut inte flytta. Men som sagt, Jonas är inte helt med mig där. Han har bara dollar tecken framför ögonen just nu men jag hoppas att det går över. Vi har knappt hunnit bo i huset, har bara renoverat och renoverat och nu vill ha sälja. Nej, bara tanken på att resonera så gör mig faktiskt lite lätt upprörd och arg. Som vi letade kämpade och slogs för att få köpa detta huset. Och bara för att grannen säljer nu och får sjukt bra betalt så vill han sälja...
Jag ser vårt hus som ett hem, där vi bor och trivs och jag ser att vi bro kvar här i flera år framöver. Det är så mycket mer än bara ett värde och pengar- det är vårt gemensamma hem. Som vi byggt själva och som vi har lagt ner vår själ i.
 
Här ser man hur mycket skillnad de 12 kvm per plan verkligen gör. Man tror inte att 6x2 meter ska göra någon större skillnad, men oj vad det förändrar och förbättrar allt.
Känns overkligen att vårt hus såg ut såhär när vi flyttade in. Jag kommer knappot ihåg att det faktiskt såg ut såhär innan utbyggnaden var på plats.
Sjukt mycket har hänt det senaste året, och jag tror inte att tanten som vi köpta huset av skulle känna igen det idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: