Alltså va fan!?

Nu ska ni få höra på något så jävla misslyckat och stört.
 
Som ni vet åkte jag iväg med Tess till en superduper fin Ragdoll hane i Ulricehamn för ca 7 veckor sedan. Hoppades såklart att det skulle bli några ungar där och då, men tyvärr blev det inget. Men det ingick en omparning så nu har jag väntat och längtat efter nästa löp, så att jag kan åka tillbaka. Förhoppningsvis skulle det ta sig denna gång?!
MEN i går efter jobbet kommer jag hem och hittar hela huset up och ner. På Tess pläd ligger hon och gosar med en kolsvart, svin stor hankatt. WTF!! Vart kom han i från? Det låg pälstussar överallt och Tess såg ut som 7 svåra år, pälsen stod åt alla håll. Jag fattade såklart på en gång vad de har sysslat med hela jävla dagen när ingen varit hemma och kunnat stoppa dem.
Såhär i efterhand hade jag kunnat vara smartare. Jag märkte för 2-3 dagar sedan att hon började bete sig konstigt och jag hade redan där och då kunnat ana att hon skulle börja löpa. Men jag tänkte inte så lång. Dessutom har hon under det senaste halvåret knappt varit utanför dörren, hon har inte velat vara ute alls. Hon har endast sprungit ut för att kissa och sen skyndat sig in igen. Så jag trodde på riktigt att när hon väl skulle börja löpa igen, så skulle jag ha gott om tid på mig att hinna märka det och hinna stänga in henne. Men nej.
 
Men alltså, hallå hur kunde det gå såhär? Jag hann inte ens märka att hon löpte innan det var för sent. Så istället för att det nu blir ragdoll ungar så blir det 50% ragdoll och 50% "svart katt från området". Det kommer givetvis bli super super söta kattungar men det var inte riktigt såhär jag hade planerat. Jag har ändå betalt 2000:- för parningen med ragdoll hanen, jag har åkt tur och retur till Ulricehamn för att lämna och hämta henne och så gör hon såhär mot mig. Nej men alltså hur misslyckat blev inte detta.
 
Men, gjort är gjort och det kommer som sagt inte bli något fel på de här kattungarna, de kommer med all säkerhet bli svarta små mini Tess av dem♥. Och min plan från början var inte att hon skulle bli någon avelskatt som jag skulle börja med uppfödning på, utan tanken har hela tiden varit: Hon får en kull sen kastrerar jag henne. Men eftersom hon är ragdoll så tyckte jag att det var givet att hon skulle få kattungar med en annan ragdoll, men det höll hon tydligen inte med om.
 
 


Kommentarer
Postat av: mamma mia

Det blir inte alltid som man har tänkt sej...ibland blir det mycket roligare...tycker i alla fall Tess. :)

2015-03-19 @ 21:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: