Uppdatering

Oj oj oj vad längesedan det jag var här inne sist och postade ett inlägg. Jag har helt enkelt inte hunnit med och dessutom är mitt svenne banan liv helt odramatiskt så det finns inget roligt/nytt att blogga om.
Men det är på sin plats med en liten uppdatering:
 
 
Förra helgen hade vi inflyttningsfest och jävlar vad galet roligt det blev! Musiken slocknade och de sista gästerna gick hem vid 07:00 tiden på morgonen. När jag vaknade var hela huset, alla ytor allt täckt av hotshots och öl. Det blev en stor städning där hemma och 10 sopsäckar med skräp som resultat. Dock helt klart värt det, detta var årets hemma fest, det slår jag vad om!
 
Jonas åker till Sweden Rock i morgon så jag är själv hemma fram tills på söndag. Blir såklart tomt och tråkigt utan honom där hemma, men samtidigt längtar jag! Ensamtid och en säng för sig själv i några dagar är underskattat. Jag ska njuta och trivas till max i min ensamhet.
 
Från och med i går så är jag inte längre medryttare på X. Det känns redan ovant och ledsamt men jag kan samtidigt behöva de 5-7 timmarna i veckan som jag spenderar i stallet till annat. Tex kan jag spendera dem på mig själv på Jonas, på vårt hem, på mina djur, på mina vänner, min familj mm mm. Det finns så mycket jag vill kunna göra men som jag inte hinner pga stallet och det ska jag ta igen nu. En sommar helt hästfri är inte dumt alls. Kommer jag ens vilja börja rida igen när jag fått smaka på friheten utan häst...?
 
Jag har en ny mobil. Har dock inte flyttat över allt från dem gamla till den nya än men ska göra det i veckan. Den nya är sååå fin i färgen gold/champagne.
 
Fredagen den 12/6 börjar rean på NK och jag jobbar 12, 14 och 15. Ska bli galet roligt att få jobba under denna hektiska period. Äntligen blir det mycket folk och kaos i butiken. Jag saknar kaoset och ser fram emot ovikta högar med kläder, oreda i provrummet och kö i kassan ha ha.

I år ska vi fira midsommar på Brännö. Har skrivit en inbjudan idag som Jonas ska skicka ut på Facebook, så håll utkik! Hoppas innerligt på värme och sol annars blir det jobbigt med 10 pers i ett hur på 30 kvm...Tror vi köper ett stort partytält och tar med just in case!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: