Tess ska ha kattungar

Som jag skrivit om tidigare så hade Tess herrbesök hemma för ett antal veckor sedan. Denna gången tog det sig och jag har numera en extremt tjock katthona där hemma. Så himla mysigt.
Magen blir större för varje dag som går och snart kommer hon rulla fram. Eftersom hon är en liten och nätt katt så ser det väldigt roligt ut med den stora magen som tar plats. Dessutom är hon numera väldigt tung och klumpig, har svårt att hoppa och springa omkring. Helt förståligt med tanke på att hon säkert har dublat sin vikt under denna tid.
 
Katter är dräktiga i ca 63-66 dagar så jag vet inte exakt när de kommer. Rolf (hanen) var hos oss från den 10/5 till den 14/5. Någon av dessa dagarna blev hon alltså dräktig och om man räknar drygt 2 månader fram i tiden så innebär det att hon bör föda någon gång i vecka 28-29.
 
Ska vi ha en gissninsgtävling? Gissa vilket datum de föds på och hur många det blir! Jag tror på den 11/6 och jag tror det blir tre kattungar.
 
Åh jag längtar såååå mycket efter att de små vita dunnbollarna ska anlända. Hur gulliga kommer de att vara? Kommer jag vilja göra mig av med alla? Kommer Shabby adoptera dem och tro att de är hennes? Hur många blir det? Så spänande....
 


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag gissar på 12/7 och jag tror att det blir 2 (men hoppas på 4!!)

2015-06-24 @ 16:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: