30/6

Sista dagen i juni månad för i år och idag har sommarvärmen äntligen kommit på rikigt till vår stad. I morse innan klockan ens var nio stekte solen och det var 20 grader varmt ute. Super härligt! Blir så glad om det kan vara såhär i ett par dagar framöver. Tog på mig kjol, sandaler och en tunn topp till jobbet idag, nu är det sommar på rikigt!!!
 
Helgen tillbringade jag och Shabby i Simrishamn med la familia. Hade en underbar helg med god mat (gick säkert upp 1 kg per dag där nere), massvis med shopping och mycket vin. Ha ha vi bara åt, var fulla och spenderade pengar. Man kul var det och det kändes verkligen som om batterierna laddades om på nytt under denna lilla weekend. Nu har jag ork och energi till slutspurten såhär inför semestern.
Hade en super fin dag med sol och värme, det var till med så att några av oss brännde oss i solen. Tillbringade hela den dagen ute i den härliga trädgården och på stan.
 
Nu ska jag vara hemma i helgen coh ta hand om mitt hus+trädgård, har varit iväg två helger i rad så jag längtar efter en riktig hemma helg med fix och pyssel i huset. Johan fyller dock år i morgon så på fredag blir det till att fira honom med en grillkväll i Slottskogen. Roligt, ser fram emot denna tillställning.
 
Ja det var väl allt för såhär länge, se you later.
 
Pappas fikonträd har hur många fikon som helst. Undra om de kommer gå att äta framåt sensommaren?
 
 
Utsikten från sovrumsfönstret som mötte mig så fort jag vaknade var denna mysiga innergård. Skåne och speciellt Österlen är sjukt vackert och unikt.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: