Snart är det dags

Nu kan jag känna hur det rör sig och sparkas inne i Tess mage. Det går inte att känna på dagarna när hon är igång och rör sig mycket. Men på morgonen när hon sover i sängen bredvid mig kan man känna hur de små sprattlar runt inne i magen. Så häftigt!! De känns så tydligt genom magen och det är verkligen fest där inne.
 Undrar hur många det är där inne? Det finns flera bet på födelsedatum och antal, vem vinner och vad vinner man? Återstår att se....
 
Jag är så spänd och förväntansfull inför det faktum att vi inom en snar framtid kommer ha kattungar hemma. Och inte vilka kattungar som helst, utan vita Ragdoll dunbollar.
 
Nu är Tess rejält tjock och trött men hon är pigg och glad. Är väldigt mycket mer kelen och närgången men samtidigt väldigt reserverad. man får inte lyfta eller bära henne och helst bara klappa på huvudet och halsen. Hon äter som en galning just nu, tror nästan att hon äter mer än Shabban. Det är inte klokt hur mycket foder som får plats i den lilla kroppen!
 
Det är några saker som funderar över som jag måste hitta svar på:
 
-När ska jag stänga in henne och inte låta henne gå ute mer? Eller kan hon gå ute tills de föds?
Vill ju inte att hon ska föda dem ute i trädgården eller inne hos en granne...
-Kan man vaccinera och avmaska en dräktig hona? Hon ska ha sin årliga vaccination nu och bör även avmaskas såhär inför sommaren.
-När kommer jag kunna kastrera henne? Vill gärna göra det så snart som möjligt efter att ungarna har kommit till världen.
-Vart ska jag ha ungarna såhär i början? Kan jag bestämma en lämplig plats eller väljer hon den själv? Vill helst ha dem i källaren eller i gästrummet där det är lugnt, tyst och inte så mycket spring.
 
Tess är här ca 9-10 veckor gammal:
Hon var så ljus när hon var liten, idag är hennes mask mycket mörkare och täcker nästan hela ansiktet. Bara den vita flcäken bredvid nosen är ljus.




Kommentarer
Postat av: Emma

Jag röstar för att vinnaren får en kattunge!

2015-07-02 @ 17:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: